Zsámbéki-medence kis matematikusa verseny
Idén 20. alkalommal rendezzük meg a „Zsámbéki – medence kis matematikusa” térségi versenyt, melyre olyan gyerekek jelentkezését várjuk, akik szeretik a játékos fejtörőket, szórakoztató, szokványostól eltérő matematikai feladatokat.
Verseny célja: a matematika népszerűsítése, megszerettetése és a tehetségek felfedezése a Zsámbéki-medencében. Az összeállított feladatsorokkal elsősorban a tanulók logikus gondolkodását kívánjuk mérni. Lehetőséget szeretnénk biztosítani arra, hogy az iskolák 4-8. osztályos tanulói összemérhessék matematikai tudásukat.
Nevezési korosztályok: 4. osztály, 5 – 6. osztály, 7 – 8. osztály
A verseny fordulói: a verseny két levelező fordulóból áll, melynek legeredményesebb résztvevőit behívjuk a helyszíni döntőbe.
Verseny díjazása: korcsoportonként:-az első helyezett „Zsámbéki-medence kis matematikusa”kupát vihet haza.
XX. Jubileumi Zsámbéki-medence kis matematikusa döntő-
2024 Herceghalom
Nagy büszkeséggel tölt el bennünket, hogy idén 20. alkalommal rendeztük meg a „Zsámbéki – medence kis matematikusa” térségi versenyt. Sok minden változott ez alatt a két évtized alatt, de ugyanakkor sok minden maradt állandó. Amikor 2010-ben idejöttem, már 6 éves volt a verseny, én elődeimtől vettem át a stafétabotot, melyet azóta is büszkén tartok kezemben. Kezdetekben az iskola folyosóján tartottuk a megnyitót, nem volt még akkor ilyen impozáns könyvtárunk, a versenyfeladatok összeállításán is változtattunk az évek alatt, emlékszem a 10. évfordulón 6 feleletválasztós és 4 kifejtős feladatra módosítottuk. Továbbra is a 2 írásbeli forduló után jön a helyszíni döntő, ahova csak a legjobbakat hívjuk. A 20 év alatt egyre több iskola tanulója ismerte és szerette meg versenyünket több településről visszajárnak hozzánk, megszerették a mi kis családias hangulatú, játékos fejtörőket, szórakoztató, szokványostól eltérő matematikai feladatokat tartogató versenyünket. Vannak kollégák, matematika tanárok, akik a kezdetektől részt vesznek tanítványaikkal a versenyünkön. Ez számunkra visszaigazolása annak, hogy valami maradandót alkotunk. Kiemelt feladat iskolánk életében a tehetséggondozás, annál is inkább, mivel Kiválóan Akkreditált Tehetségközpontként működünk, melynek egyik alappillére a matematika. Célul tűztük ki, hogy népszerűsítjük a matematika tantárgyat, amely sok diák számára még ma is mumus, de mi a logikus gondolkodás fejlesztésével, a sakk-logikával, a csoportbontásokkal, a játékos feladatokkal, a sok-sok versenyeztetéssel elértük, hogy diákjaink megszerették ezt a tantárgyat. Örülünk, hogy itt a Zsámbéki medencében és 3. éve kiterjesztve az Érdi Tankerületi Központ iskoláira, helyt adhatunk a felfedezett matematikai tehetségek kibontakoztatásának, megmérettetésének.
Ma a 180 nevező diákból 10 településről 45 diák mérte össze tudását, a három korcsoportban 4-től 8. osztályig.
„Kedves Versenyzők! Ti mindannyian akik bejutottatok a döntőbe tehetségesek vagytok kiemelkedtek társaitok közül, kiváltképp a matematika területén. A mai napon ismét lehetőségetek nyílik ezt bebizonyítani. Bár a matematikához nem vezet királyi út , mégis biztos tudást, jó alapokat szerezhetsz megfelelő gyakorlással, feladatokkal, rejtvényekkel, fejtörőkkel és ilyen versenyekkel, mint ez a mai.
Kívánom Nektek, hogy tanulmányaitok során, majd később az életben hasznosuljon a matematikában megszerzett tudásotok és megtérüljön a befektetett energiátok.”
Jubileumi Díszoklevélben részesült:
– Tóthné Pósfai Ágnes (Bicske, most Etyek képviseletében) , aki immáron 20 éve indítja tanítványait a versenyen és maga is részt vesz a döntő feladatainak javításában.
– Varga Balázsné ( Páty), aki szintén 20. éve indítja diákjait a versenyünkön.
–Széchenyi Zoltánné, aki 20 éve töretlenül, kimagasló színvonalon szervezi a versenyt
– Papp Judit, aki immáron 20. éve áll a verseny szervezésének élén.
Köszönöm Edina Pethőné Ötvös tanítónak a verseny szervezésében (4. osztályos korcsoport) , lebonyolításában nyújtott színvonalas munkáját.
Köszönöm a versenyen való fellépést :
– Balogh-Csapár Leona, és Balogh-Csapár Eliza tanulóknak, akik négykezes zongorajátékukkal nyitották meg a versenyt, felkészítő tanáruk Arielle Bidoul
– Kunkli Bernát önállóan választott versével gazdagította a műsort, felkészítője Ida Zentai
Köszönöm valamennyi kollégámnak a verseny lebonyolításában nyújtott példaértékű, önzetlen segítséget. Kö
Köszönöm kiemelt támogatóinknak:
– Herceghalom Község Önkormányzatának, Csizmadia Zsuzsanna polgármester asszonynak, akinek szívügye a tehetséggondozás.
– Herceghalom Gyermekeiért Közhasznú Alapítvány-nak a támogatást a verseny megrendezésében
– Szülői Szervezetnek, valamennyi támogató szülőnek
– Tesco Globál Zrt.-nek a nyeremények felajánlását.
Valamennyi versenyzőnek szívből gratulálok!
Területi komplex történelmi emlékverseny
A verseny célja: a tehetséggondozás.
A verseny keretei között lehetőséget biztosítunk arra, hogy a tehetséges diákok átfogó ismereteket szerezzenek az aktuális, az adott évben évfordulójához érkező történelmi témában. A tudásmélyítés mellett a készségek és képességek fejlesztése is kiemelt jelentőségű. A verseny során a diákoknak lehetőségük nyílik az ismeretszerzésre elsődleges források segítségével, a térben és időben való tájékozódás képességének tökéletesítésére, a szaknyelv megfelelő használatának gyakorlásra, kommunikációs képességeik fejlesztésére, a problémamegoldó és kritikai gondolkodás kialakítására. A verseny tantárgyközisége hozzájárul ahhoz, hogy a tanulók széleskörűen tanulmányozhassák az adott történelmi korszakot. A verseny során szerzett tapasztalatok és élmények elősegítik a nemzeti és európai identitástudat erősítését ugyanakkor az esemény méltó módon kíván tisztelegni a történelmi esemény emléke előtt is.
Jelentkezés és részvétel feltételei:
A versenyen a Zsámbéki-medencében és közvetlen környezetében tanuló diákok vehetnek részt. A versenyre jelentkezhetnek a történelem iránt érdeklődő 6.-7.-8. évfolyamos kiemelten tehetséges tanulók.
Fordulók:
A verseny 3 fordulóból áll. A diákok az első két fordulóban egy-egy feladatlapot oldanak meg. Az első forduló feladatlapja a főbb történelmi eseményekés összefüggések ismeretét ellenőrzi. A második forduló fő jellemzője a tantárgyköziség. A különböző tantárgyak (matematika, irodalom, ének-zene, informatika, fizika, kémia) egy-egy feladattal kapcsolódnak a rendszerváltoztatás tematikájához. Ez lehetőséget biztosít arra, hogy a diákok több nézőpontból ismerjék meg a korszak történéseit. A harmadik forduló–ami egyben a verseny döntője is –szóbeliforduló, amely során a diákok előre meghatározott témakört tetszőlegesen formában dolgoznak fel, (IKT eszközök alkalmazásával vagy egyéb kreatív módon) és azt egy zsűri előtt tíz-tizenkét perces időkeretben előadják.
Eddigi versenyeink:
2016. „Területi komplex történelmi emlékverseny az 1956-os
forradalom és szabadságharc 60. évfordulójának tiszteletére.”
2017. Területi komplex történelmi emlékverseny a Reformáció500. évfordulójának tiszteletére
2018. Területi komplex történelmi emlékverseny az első világháború befejezésének100. évfordulójára
2019. Területi komplex történelmi emlékverseny a rendszerváltoztatás 30. évfordulójának tiszteletére
2020. Területi komplex történelmi emlékverseny a Trianoni békeszerződés aláírásának 100.évfordulójára
2021. Herceghalom, ahol lakom: Iskola- és településtörténeti vetélkedő és megemlékezés a herceghalomi vasúti baleset 105. évfordulójáról
2022. Petőfi 200 emlékév
2024. Éljen a Haza!Magyarország története a reformkortól a kiegyezésig
2025. „Tudni már unalmas. Csak tanulni érdekes.” Az iskola és a tanulás története hosszmetszeti téma