A mai napon iskolánkban kialakításra került a digitális oktatás rendje.
A mai nap (március 16.) tanítás nélküli munkanap, a pedagógusoknak értekezlet volt a munkarend megszervezéséről.
- 2020. március 17-től a következő eljárásrend alapján történik az online, tantermen kívüli tanulás, tanítás:
- 1. Heti terv:
- – minden héten pénteken, a következő hétre vonatkozóan ( ill. most kivételesen erre a hétre vonatkozóan már holnap) kiküldésre kerül az osztály hetirendje. A hetirend az órarendnek megfelelően tanórákat tartalmazza, megjelölve az aktuális tananyaggal, tankönyv oldalszámával, munkafüzet feladatival. Az osztályfőnök osztja meg a Kréta felületén a tanulókkal, gondviselőkkel. Ezen kívül a már szokásos kapcsolattartási fórumon (viber, messenger, skype, email…)
- 2. Napi terv:
- – minden nap végén a tanulók megkapják a másnapi óraterveket összefűzve egy dokumentumban. Ez tartalmazza minden óra tervezetét: tananyag feldolgozás, elsajátítás módját, gyakorló feladatokat, házi feladatot (furcsa is ez a kifejezés ebben a helyzetben, hisz minden házi feladat ), Ezt másnap kell megoldaniuk az órarendjüknek megfelelő beosztással, időrenddel. A napi tervet az osztályfőnök feltölti a Kréta rendszerbe, ahol a tanulók, szülők látják. Valamint a saját kapcsolattartási fórumon is közlik az osztályfőnökök (viber, messenger, skype, email…)
Alapfokú művészeti oktatás:- – ugyanúgy működik a tanulókra vonatkozóan a heti és napi terv
- – tananyag megosztására youtube csatornák, oktató videók, videókonferenciák szolgálnak
Kiegészítő információk: - – iskolánk honlapján folyamatosan bővítjük a tanulási segédanyagok körét tantárgyanként, osztályonként
- – a szaktanárok folyamatosan segítik a tanulókat a tananyagok elsajátításában, plusz instrukciókat adva, belépési jogosultságok kiosztása, videók, segédanyagok…
- – az online tananyagok tárháza végtelen, de nem szeretnénk, ha a gyerekek, szülők elvesznének a rengetegben, így megállapodtunk abban, hogy néhány platformot referálunk, melyet meghatároz a szaktanár által használt tankönyv és módszertan is – ha a kollégák nem minden esetben a tanmenet alapján haladnak, kérem megértésüket
- – a készségtárgyakra vonatkozóan megállapodtunk, hogy a tananyagtartalom közvetítését, átalakítását a szaktanárra bízzuk, nem minden esetben oldható meg a távoktatás, főleg a gyakorlati részeknél
- – ez a hét próbaidőszak nekünk is, meglátjuk technikailag mit bírnak el az informatikai rendszerek, online platformok…
- – az étkezési igények változtathatók, kérem jelezzék az osztályfőnöküknek
Ebben a rendkívüli helyzetben nagyon nagy feladat, plusz teher, felelősség hárul Önökre is. Kérjük Önöket, segítsék a pedagógusok munkáját, gyermekeik mindennapjait. Fontos, hogy továbbra is legyen rendszer a gyerekek életében, így arra kérem Önöket, hogy az osztályfőnökök által ajánlott napirendben tevékenykedjenek, tanuljanak. Az is nagyon fontos hogy ne töltsék az egész napjukat a számítógép előtt, fontos hogy legyenek sokat a friss levegőn, a szabadban, mozogjanak, játszanak, éljenek a hobbijuknak. Ez az időszak segíti az önálló tanulás, önálló házimunka elsajátítását, ugyanakkor nagyban hozzájárul az infokommunikációs eszközök tudatos használatához.
Használjuk ki, hogy ebben a felgyorsult, elhidegült világban, most együtt lehetünk a családunkkal, beszélgethetünk, játszhatunk, kirándulhatunk. Együtt!
Ezúton szeretném megköszönni a kedves Szülőknek a támogató együttműködést, felajánlott segítségeket, bíztató, lelkesítő szavakat, felajánlott eszközöket. Nagyon sokat jelent nekünk.
Az új munkarendben történő működés mindannyiunknak komoly kihívást jelent. Kérek minden kedves pedagógust, szülőt, diákot, hogy közösen oldjuk meg ezt a nehéz feladatot és türelemmel viseljük a nehézségeket.
Együttműködésüket, megértésüket kérem és köszönöm.