Ismételten írok Önöknek az elmúlt időszak tapasztalatait , észrevételeit, Önöktől érkező jelzéseit figyelembe véve. Mellékelem iskolánk aktualizált digitális rendjét.
- Látjuk, hogy Önök is támogatják a classroom használatát. Minden online oktatásban észt vevőnek könnyebb ezen keresztül a kapcsolattartás, üzenetváltás, feladatok kiosztása, nyomon követése, megoldása, beküldése. Ezt szorgalmazzuk valamennyi osztályban. Kötelező a felső tagozaton és a művészeti oktatásban. A kollégák tanulják , tapasztalják, használják.
- Hiányzik a tanulóknak a személyes kapcsolat a pedagógussal, az útmutatás, segítségadás, támogatás, magyarázat, közvetlen reakciók, visszacsatolások. Erre a legjobb eszköz a videochatelés, igazi online órák bármilyen eszközön (zoom, hangouts, messenger, skype, discord, …) Már tudom, hogy vannak kollégák, akik tartottak ilyen órákat, megszervezték a tanulók csoportonkénti behívását.
- Az online platformok tanulmányozása, kitapasztalása folyamatosan zajlik, rendszergazda bevonásával, pedagógusok, szülők tapasztalata, tudása alapján. Van amelyik rendszerben elfogy a tárhely, van amelyikben csak 10 gyerek beszélhet egyszerre, van amelyik nagyon fogyasztja az internetet,sok az email váltás naponta, ..stb
A legjobb megoldásokat keressük, de így sem tudjuk felvenni a lépést a technika újabb és újabb kihívásával. Higgyék el az online platformok használata még a gyakorlott pedagógusnak is gondot jelent, ennyit ilyen rendszerességgel senki nem használta. Próbálunk alkalmazkodni, megfelelni a rendszereknek, ezért néha úgy tűnik, hogy már megint kitaláltunk valami újat, pedig csak rájöttünk valami egyszerűbbre, okosabb, ésszerűbb megoldásra. Egy hét kevés arra, hogy mindent egyből jól csináljunk, de mivel hosszabb távra kell berendezkednünk, ezért fontos, hogy az első időszakban hozzunk létre valami egységes, jól használható digitális oktatási rendszert.
4.) A technikai feltételek nem minden tanulónál egyformák, értem én, hogy online órát mindenkinek, de míg 3-man vannak egy gépre, és nincs a gépen kamera, vagy szülők is használják, vagy nincs otthon internet, addig ez nehéz. Továbbra is kérem Önöket, hogy ha technikai segítségre van szükségük jelezzék. Vannak családok, akik már éltek a lehetőséggel. Az Önkormányzat is biztosított minket a támogatásáról.
5.) A szülők vagy otthon dolgoznak, vagy nincsenek otthon. Tulajdonképpen mindkettő ugyanolyan nehéz minden szereplőnek. Fontos a gyerekeknek a segítségnyújtás, de ezt nem testálhatjuk a szülőkre. A tanulóknak egyedül is meg kell tudni oldaniuk a kiosztott feladatot:
• csökkentjük a feladatmennyiséget
• egyszerűbb, megoldható feladatok
• átláthatóság
• rövidebb tanórák
6.) A tanulók korcsoportja meghatározza a feladatok megoldásának, megértésének, közvetítésének módját is.
7.) Digitális tartalmak szűrése, internetbiztonság, kiadott jelszavak, eszközökön tartalomszűrők beállítása, digitális térben töltött idő optimalizálása. Ezekre is mind figyelniük kell a szülőknek és valamennyi résztvevőnek.
Ezt az oktatási formát a rendkívüli helyzet átvészelésére rendelték el és minden iskola megpróbál legjobb tudása szerint megfelelni valamennyi szereplő elvárásának. Így a mi iskolánk, pedagógusaink is azon dolgoznak nap mint nap, hogy folyamatosan csiszoljunk a rendszeren.
Megértésüket, türelmüket kérem. Minden tiszteletem a szülőké, a pedagógusoké, a gyerekeké, akik ilyen méltósággal, alkalmazkodva a kialakult helyzethez, lehetőségeikhez mérten teljesítenek. Nem tudjuk, nem látjuk ennek a helyzetnek a végét. Éppen ezért kérek minden szereplőt az alábbiak betartására, figyelembe vételére:
• Türelem
• Megértés
• Segítség
• Hova rohanunk? Lassíts!
• Semmi sem baj: ha nincs betartva a határidő, ha nincs mindenki fent a csoportban, ha nem lett kész időre, ha később adja be, ha lemarad, ha kimarad
• Jövőre úgyis ismétléssel kezdünk
• Ne izguljuk túl (van akinek kevés a feladat, mikor jön már? van akinek ez is sok, …a másik iskolában már kiadták, …a másik iskola még sehol sem tart,…ott sokkal zűrzavarosabb, ott nem csinálnak semmit, a másik iskola már rég beállt , ott már használják, ott nem írnak felmérőt, itt miért íratnak, …..)
• Teremtsünk biztonságot a gyereknek, szüksége van a kialakított napirendre, hisz eddig a szerint élt
• Használjuk ki ezt a helyzetet, hozzuk ki belőle a legjobbat (családi közös programok:
együtt#otthon#szeretet)
• Semmi nem fontosabb, értékesebb az egészségünknél, tartsuk be az utasításokat! • Maradj Otthon! Ezt tedd mindazokért is, akik a közszférában dolgoznak értünk: egészségügyi dolgozók, rendőrök, közlekedésben dolgozók,élelmiszeripari munkatársak, kereskedők, …mindazokért akik értünk harcolnak a koronavírus legyőzéséért! Mert felelősek vagyunk tetteinkért!
Vigyázzunk magunkra, vigyázzunk egymásra!
Szeretettel: Horváthné Gacsályi Marianna intézményvezető